Έως τώρα έχουμε μιλήσει για τη συναισθηματική αξία αλλά και την οικονομική αξία της κατοχής αθλητικών αναμνηστικών όλων των ειδών και εποχών. Ήρθε λοιπόν η ώρα να βάλουμε και μια ακόμη διάσταση στο πώς και γιατί κάποια συλλέκτες αποφασίζουν να συλλέξουν αθλητικά αναμνηστικά. Ο λόγος είναι καλλιτεχνικός, ή για να είμαστε ακόμη πιο συγκεκριμένοι διακοσμητικός!
Ποιος άραγε δεν έχει δει στις κλασσικές πλέον αμερικανικές ταινίες με θέμα τη ζωή των «τινέιτζερ» στις ΗΠΑ, τα τυπικά δωμάτια κοριτσιών και αγοριών (κυρίως) με τα λάβαρα από τις ομάδες του μπέιζμπολ και του αμερικανικού ποδοσφαίρου; Εκείνα τα τριγωνικά σημαιάκια που στόλιζαν τους τοίχους δίπλα δε κάποια προσωπικά τρόπαια και ίσως κάποια πόστερ των αθλητικών ηρώων;
Η τάση αυτή που προϋπήρχε στις ΗΠΑ, έχει πλέον εξελιχθεί και εκτός ΗΠΑ κυρίως λόγω της προσβασιμότητας σε αθλητικά αναμνηστικά μέσω του ίντερνετ. Πέρα από τα παιδικά δωμάτια, πολλοί μανιώδεις συλλέκτες, διακοσμούν πλέον και πιο εμφανή ή κεντρικά μέρη των σπιτιών τους με αθλητικά αναμνηστικά αξίας, που αποκτούν μέσα από δημοπρασίες ή έρευνα αγοράς και τα οποία εκτός της όποιας συναισθηματικής αξίας, έχουν και αρκετά υψηλή οικονομική αξία.
Η τάση είναι πλέον παγκόσμια, με χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η ζήτηση για αθλητικά αναμνηστικά μπέιζμπολ στην Ιαπωνία, τείνει να φτάσει στα ίδια επίπεδα με αυτά στις ΗΠΑ. Με μόνη διαφορά ότι η χρήση για διακοσμητικούς λόγους στην Ιαπωνία είναι πολύ υψηλότερη.
Πολλοί μεγάλοι σύλλογοι, όπως η Μπαρτσελόνα και η Ρεάλ Μαδρίτης στο ποδόσφαιρο, έχοντας αναγνώσει από νωρίς την τάση προσθέτουν στη γκάμα των προϊόντων merchandising τους και έπιπλα, όπως καναπέδες σαλονιού ή είδη οικιακής χρήσης (ποτήρια, μαχαιροπήρουνα) τα οποία να συνδυάζονται με την διακοσμητική αυτή τάση, που βασίζεται σε αθλητικά αναμνηστικά.
Σε εμπορικό επίπεδο, σε μεγάλες πόλεις, όπου έχουν τη βάση τους γνωστές ομάδες ποδοσφαίρου ή μπάσκετ, μπορεί κανείς να βρει ακόμη και θεματικά εστιατόρια ή μπαρ, στα οποία η διακόσμηση βασίζεται αποκλειστικά σε συλλογές από αθλητικά αναμνηστικά, φανέλες, αυτόγραφα και φωτογραφίες των αθλητών ηρώων.
Καλόγουστη ή κακόγουστη τάση; Αυτό εσείς και μόνο εσείς το ξέρετε. Σίγουρα δεν είναι μια τάση που μπορούμε να παραβλέψουμε.